Начало | Регистрация | Вход | RSSСр, 12.12.2018, 11:11

Времегубка

Меню
В раздела
Хумор [129]
(Без) Полезно [9]
Размисли [15]
Любопитно [18]
Мистично [7]
Анкета
Кой е по-по-най?
Total of answers: 389
Приятели
  • Времегубка
  • Статии

    Начало » Статии » (Без) Полезно

    Между редовете на обявата за работа...

    За да разберете какво всъщност търсят работодателите, най-напред трябва да привлечете вниманието им. Това е важен момент в съвременния пазар на труда, за който е характерно, че в общи линии едни и същи кандидати неизменно присъстват в краткия списък на повечето работодатели. Всъщност, нека да започнем по-отдалеч, с опит за представяне на пазара на труда.

    За него важат общите пазарни принципи на търсене и предлагане, но с тази разлика, че двете страни са на мнение, че е налице дефицит: кандидатите считат, че няма достатъчно работни места, а фирмите са убедени, че няма достатъчно квалифицирани кандидати за обявените от тях вакантни позиции. Къде е истината?
    Засега няма да се спираме на причините, поради които кандидатите чувстват недостиг на перспективни работни места. Затова пък ще се опитаме подробно да представим "обратната страна на медала" и да дадем отговор на въпроса, който си е задавал всеки, изпратил документи по обява за работа:

    ЗАЩО (НЕ) МЕ ИЗВИКАХА НА ИНТЕРВЮ
    Всяка обявена позиция (в зависимост от начина, по който е формулирана обявата и медиите, в които е представена) събира достатъчен брой кандидатури, така че първото пресяване на кандидатите обикновено е изцяло на база подадените документи. На този етап все още не е имало среща с кандидатите и не са събрани лични впечатления, следователно основанието да ви одобрят или отхвърлят е изцяло в рамките на това, което вие сте пожелали да дадете като информация.
    За улеснение ще разделим възможните критерии на два компонента: форма и съдържание

    Формата, в която е представена информацията е не по-малко важна от самата информация. Постарайте се да е налице възможност за лесна ориентация и да са спазени всички изисквания за водене на бизнес кореспонденция.

    Съдържанието е важно дотолкова, доколкото дава отговор на въпроса дали отговаряте на формалните критерии за образование, опит и допълнителни квалификации. Най-вероятно служителят, който отговаря за първоначалния подбор по документи, ще "сканира" с поглед всички автобиографии и придружителни писма за точно определени думи и изрази (може би дори точно тези, които са изброени в обявата).

    Изводът?

    За да останете в групата на победителите след това първо препятствие, спазвайте няколко прости правила:

    * Ясен и прецизен изказ
    * Придържане към бизнес етикета
    * Акцент върху конкурентните предимства
    * Използвайте формулировките, дадени в обявата и коментирайте уменията си спрямо изискванията

    ЗАЩО (НЕ) СЕ СПРЯХА НА МОЯТА КАНДИДАТУРА
    Това е вторият логичен въпрос ако разглеждаме процеса хронологично. Канейки ви на интервю, работодателят всъщност иска да получи повече информация за вашите умения за представяне, начинът, по който реагирате в определени ситуации, стилът ви на общуване и други подобни характеристики, които рядко са дефинирани в обявата, по която сте подали документи. Докато първоначалната селекция се води по "твърди критерии" като образователна степен и трудов стаж, истинската цел на следващите срещи е да даде отговор на въпроса дали този кандидат ще се впише в общата среда в компанията и дали ще може да поеме предвидените отговорности. Разбито на подвъпроси това би изглеждало по следния начин:

    * Достатъчно ли е мотивиран, за да си върши работата добре ако възникнат непредвидени усложнения?
    * Довежда ли нещата и ангажиментите до край? Ще се справи ли с обичайните проблеми?
    * Умее ли да балансира между екипната работа и нуждата от самостоятелни решения?
    * Отдава ли му се да генерира идеи и да търси оптимални подходи?
    * Достатъчно ли е гъвкав(а), за да се справи с разнопосочни задължения и конфликтни крайни срокове?
    * Ще се справи ли добре в работата с клиенти?
    * Доколко ще счита за приоритетни интересите на компанията?
    * Ще се впише ли в екипа?
    * Може ли да се разчита на неговата/нейната конфиденциалност?

    Най-вероятно няма да чуете нито един от тези въпроси в прав текст. Но имайте предвид, че това е в общи линии матрицата, върху която се проектират вашите отговори, поведението ви и цялата информация, която съзнателно или несъзнателно предоставяте на интервюиращия.

    Дотолкова доколкото не сте предварително наясно с очакванията на отсрещната страна, всъщност няма правилни и грешни отговори. В някои случаи от вас ще се очаква да сте силна личност, която умее да налага мнението си, а в други обратно - да сте ориентирани към екипна работа и да сте готови да работите под нечие пряко ръководство.

    Така или иначе, както стана въпрос и по-рано в тази статия, налице е повтаряемост на критериите и определено може да се говори за "печеливш" профил. Ако резюмираме и задълбочим всичко казано дотук, търсеният кандидат днес би изглеждал по следния начин:

    WANTED

    Образование

    * Висше образование
    * Предимство: маркетинг, финанси, бизнес администрация, право

    Допълнителна квалификация

    * Отлично владеене на английски език
    * Предимство: немски, френски, руски, испански, италиански език
    * Отлична компютърна грамотност (MS Office)

    Професионален опит

    * При по-високи позиции - минимум 3 години опит в съответната област
    * Предимство е опитът в утвърдени международни компании

    Личностни характеристики

    * Умение за работа в екип, добри междуличностни умения
    * Инициативност и проактивност
    * Умение за работа с клиенти
    * Умение да убеждава, да продава идеи/услуги/продукти
    * Мотивация и амбиция за успех
    * Аналитичен подход, умение за решаване на проблеми
    * Умение за взимане на самостоятелни и аргументирани решения
    * Увереност (в личен и професионален план)
    * Енергичност и креативност
    * Гъвкавост, склонност към промяна
    * Обективност и безпристрастност
    * Чувство за хумор

    Ясно е че кандидатите, които посрещат по-голямата част от тези изисквания не са много и това обяснява "синдрома на дефицита". Обикновено едва 10-15% от кандидатствалите по дадена обява имат шанс да бъдат поканени на интервю, а в много случаи нито един не е точно това, което компанията търси.

    Когато се стигне до компромиси с първоначалните изисквания, най-често това, което се жертва, са квалификациите, образованието и опита. Тенденцията е фокусът да се поставя върху личностните характеристики и нагласи на личността, които са в основата на потенциала за развитие. Тогава?

    ЗА ФИНАЛ: ПЕЧЕЛИВШАТА СТРАТЕГИЯ
    Трудно можете да промените себе си или да завършите исканото образование в обозрим срок. Правилният ход е да тръгнете от това, с което разполагате и да го "продадете" по всички правила на маркетинга, тръгвайки от опаковката:

    * Опаковката, или с други думи документите, които изпращате, трябва да е направена така, че безотказно да привлече вниманието (но без излишно оригиналничене)
    * Кандидатствайки за дадена позиция, трябва да сте убедени, че проявявате интерес към нея и да сте готови да подкрепите мотивацията си с конкретни факти
    * Опитайте се да възприемете работодателя като клиент - не е достатъчно да привлечете вниманието му в началото, необходимо е през цялото време да сте на нужното ниво, включително след като "сделката" е извършена
    * Ако наистина имате мотивация за успех и желание за развитие, бъдете подготвени да дадете всичко от себе си - това ще се отплати многократно и със сигурност ще наклони везните във ваша полза по време на интервюто
    * Забравете за притесненията - ако не сте уверени в себе си и възможностите си, шансът някой друг да ви повярва е нулев
    * И накрая - докато търсите варианти, кандидатствате и изчаквате развитие, използвайте времето да учите и да запълвате празнините, заради които се е случвало да останете "под чертата" на мечтаната позиция.

    Source: http://jobs.bg/

    Category: (Без) Полезно | Added by: rendeto (01.09.2006) | Author: Росица Калдерон
    Преглеждания: 965
    Общо коментари: 0
    Name *:
    Email *:
    Code *:
    Кой е тук
    Посетители онлайн: 1
    Гости: 1
    Потребители: 0
    Мини-чат
    Избрано
    Случайна мисъл
    Важният фактор във всеки проект е твоята вяра. Без вяра не може да има успешен резултат.
    Уилям Джеймс

    Знаете ли, че...
    Сфексофобия (Spheksophobia) се нарича страхът от оси.
    Статистика

    Copyright Времегубка © 2018
    Site managed by uCoz